10 mdr - mad og søvn

9. marts 2005

Alder:
10 mdr.

10 mdr - mad og søvn

Kære Helen

Nu er det på tide at høre din mening igen :-))
Simon er nu blevet 10 måneder,vejer 12 kilo og er 75 cm høj.
Jeg kan bare ikke rigtig finde ud af om hans mad- og sovevaner er gode eller dårlige?
Hans rytme er således:

Han sover til kl 7 og får morgenmad, typisk grød, kl 8.
Kl. 10.30 får han 200 ml. mme og sover til kl. 12.
Han får frokost med rugbrød kl. 12.30 og
kl 14 får han 200 mme og sover til kl. 16.
kl. 16.30 får han frugt/youghurt og kl 1800 aftensmad.
kl 19.30 får han 200 ml vælling og sover til kl 24 hvor han får 200 ml vælling igen. Herefter sover han til kl 7.

Til både frokost og aftensmad er vi gået over til almindelig mad - til frokost får han rugbrødshapsere med pålæg og sødmælk i glas.
Er han endnu for lille til selv at kunne ...

Annonce

... tage gaflen med rugbrødet på?
Jeg prøver at give ham den, men han tager altid rugbrødet med den anden hånd og putter den i munden!
Til aftensmad får mad en smule af vores mad, pasta med kødsauce, ris og kylling, kød, grøntsager og kartofler osv.

Han spiser fint - men jeg er i tvivl om hvornår han er stor nok til kun at spise vores mad og slutte med at give ham 2 flaske modermælkserstatning og 2 flasker vælling i døgnet? Og skal han så i stedet have andre slags mellemmåltider, youghurt el.lign??

Vi skal på ferie til Frankrig om 2 måneder, og det ville være rart at vide om vi skal tage hele mælk/vællinge-udstyret med, eller om vi kan nøjes med at give ham den mad vi selv spiser!

Tusind tak for dine altid gode og brugbare råd!

Med venlig hilsen
Simons mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Vitaminer præmatur

Børn der er født præmaturt, det vil sige børn som er født før 37 uge, anbefales følgende kosttilskud:

D-vitamin - 10 mikrogram (400 IE) dagligt. D-vitamin gives som dråber, samt
Jerntilskud:

Fødselsvægt <1500 gram: Ca. 8 mg jern dagligt til 12 måneder
Fødselsvægt > 1500 gram: Ca. 8 mg jern dagligt i 6 måneder.

Børn som får mere end halvdelen af deres ernæring dækket af modermælkserstatning skal have ½ dosis jern, dvs. ca 4 mg hver dag...

Læs mere i Babylex

Tisser i sengen

Over 13 % af danske børn har problemer med at tisse i sengen. Det svarer til, at tre elever i en almindelig folkeskoleklasse oplever en forstyrret nattesøvn med vådt nattøj og sengetøj.

Man ved at de fleste sengevædere er drenge og at tilstanden ofte er arvelig. Sengevædning er primært fysiologisk betinget og skyldes enten manglende produktion af det hormon, der styrer urinproduktionen eller for lille blære i forhold til barnets alder.

Langt de fleste børn vokser...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

..og endnu engang tak for en vidunderlig brevkasse!