Brev:
10 mdr - mad og søvn
9. marts 2005
Alder:
10 mdr.
10 mdr - mad og søvn
Kære Helen
Nu er det på tide at høre din mening igen :-))
Simon er nu blevet 10 måneder,vejer 12 kilo og er 75 cm høj.
Jeg kan bare ikke rigtig finde ud af om hans mad- og sovevaner er gode eller dårlige?
Hans rytme er således:
Han sover til kl 7 og får morgenmad, typisk grød, kl 8.
Kl. 10.30 får han 200 ml. mme og sover til kl. 12.
Han får frokost med rugbrød kl. 12.30 og
kl 14 får han 200 mme og sover til kl. 16.
kl. 16.30 får han frugt/youghurt og kl 1800 aftensmad.
kl 19.30 får han 200 ml vælling og sover til kl 24 hvor han får 200 ml vælling igen. Herefter sover han til kl 7.
Til både frokost og aftensmad er vi gået over til almindelig mad - til frokost får han rugbrødshapsere med pålæg og sødmælk i glas.
Er han endnu for lille til selv at kunne tage gaflen med rugbrødet på?
Jeg prøver at give ham den, men han tager altid rugbrødet med den anden hånd og putter den i munden!
Til aftensmad får mad en smule af vores mad, pasta med kødsauce, ris og kylling, kød, grøntsager og kartofler osv.
Han spiser fint - men jeg er i tvivl om hvornår han er stor nok til kun at spise vores mad og slutte med at give ham 2 flaske modermælkserstatning og 2 flasker vælling i døgnet? Og skal han så i stedet have andre slags mellemmåltider, youghurt el.lign??
Vi skal på ferie til Frankrig om 2 måneder, og det ville være rart at vide om vi skal tage hele mælk/vællinge-udstyret med, eller om vi kan nøjes med at give ham den mad vi selv spiser!
Tusind tak for dine altid gode og brugbare råd!
Med venlig hilsen
Simons mor